راهنمای کارهای دانشجویی

در این بلاگ جزوات دروس دانشگاهی معرفی کتاب و راههای مهاجرت تحصیلی را معرفی می کنم

راهنمای کارهای دانشجویی

در این بلاگ جزوات دروس دانشگاهی معرفی کتاب و راههای مهاجرت تحصیلی را معرفی می کنم

بهترین کشور برای تحصیل درخارج از کشور

اگر قصد مهاجرت یا تحصیل در خارج از کشور را داشته باشید حتما به این فکر کرده اید که کدام کشور برای تحصیل و زندگی برای ایرانی ها بهتر است یا کدام کشورها هزینه های کمتری دارد و فرهنگ نزدیکتری به ما دارد. اگر شما هم چنین سوالاتی در ذهن دارید با من همراه شوید.

تحصیل در خارج از کشور همواره یکی از راه های پرطرفدار مهاجرت برای ایرانیان بوده است. امکانات آموزشی بسیار قوی، پیشرفت در سطوح بالا و امکان کاریابی در بهترین کشورهای دنیا همیشه تحصیل در خارج از کشور را جذاب و ایده آل برای کسانی که قصد پیشرفت دارند، نموده است. حال باید دید برای انتخاب درست چه فاکتورهایی را باید در نظر گرفت؟ اینکه هدف از ادامه تحصیل چیست و آیا قصد کار کردن در کشور مقصد را دارید یا بعد از اتمام تحصیلات به کشور بازگردید؟ بعد از تعیین هدف از تحصیل در خارج از کشور باید گزینه های زیادی را مورد بررسی قرار دهید.


برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل باید ملاک های زیادی را در نظر بگیرید. یکی از مهمترین این فاکتورها هدف شما از مهاجرت تحصیلی است. اگر قصد این را دارید که بعد از اتمام تحصیلات خود در همان کشور کار و زندگی کنید باید این نکته را در نظر داشته باشید که کشور مقصد از لحاظ نرخ بیکاری و سطح رفاه اجتماعی در جایگاه خوبی قرار گرفته باشد. در واقع کشوری که انتخاب می نمایید ارزش وقت و هزینه ای که صرف می کنید را داشته باشد و از لحاظ اعتبار مدرک نیز معتبر بوده تا اگر خواستید در کشور دیگری کار کنید آن مدرک قابل قبول باشد. قطعا به دنبال تحصیل در خارج از کشور شما خواهان زندگی بهتر با شرایط ایده آل تری هستید پس از لحاظ هزینه های تحصیل و زندگی نیز باید مقرون به صرفه تر باشد. همچنین از نظر امنیت و فرهنگ نیز باید در جایگاه خوب باشد. بسیاری از کشورها مانند کشورهای آسیایی نظیر مالزی، فیلیپین، روسیه، بلاروس ممکن است از نظر هزینه ای مقرون به صرفه تر باشد اما باید دید چه آثار اقامتی برای فرد به همراه دارند و آیا امکان کاریابی بعد از تحصیل نیز در این کشورها وجود دارد و سطح کیفی زندگی مطلوبی خواهند داشت؟

اما کشورهای پیشرفته ای نظیر کانادا، اتریش، آلمان، سوئد، هلند و دانمارک هم از لحاظ کیفیت نظام آموزشی هم کار پس از تحصیل گزینه های مناسبی هستند که می توانید آینده خوبی برای خود رقم بزنید. همچنین در کشورهایی نظیر هلند و دانمارک و اتریش شما اجازه ماندن بعد از فارغ التحصیلی در این کشورها را دارید تا بتوانید کار مناسب خود را پیدا کنید. بنابراین در انتخاب خود باید دقت نمایید و از مشاورین مجرب در این مسیر یاری جویید.


معرفی بهترین کشورها برای تحصیل از نظر گارانتی کار و تحصیل

بسیاری از افراد و متقاضیان مهاجرت تحصیلی به دنبال کسب اطلاعات در زمینه تحصیل ارزان در اروپا، گارانتی کار پس از تحصیل در خارج از کشور، امکان کار ضمن تحصیل در خارج از کشور هستند. برای دستیابی به این مزایا در مقوله مهاجرت تحصیلی چند فاکتور هست که باید رعایت شود، از مهم ترین این فاکتورها، انتخاب کشور و رشته مناسب می باشد. در این میان کشورهایی هستند که شرایط مناسبی را برای تحصیل دانشجویان بین المللی در نظر گرفته اند، این بدان معنا است که دانشجویان با تحصیل در دانشگاه های این کشورها می توانند ضمن تحصیل کار کنند و هزینه هایی که برای تحصیل پرداخته اند به دست آورند. بهترین کشورها از این نظر، کشورهای انگلستان، هلند، کانادا و فنلاند می باشند. در قسمت زیر می توانید شرایط کار تحصیل در این کشورها را به صورت تفکیک شده مشاهده نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد